استقلال و مربیان خارجی در صف انتظار

به گزارش مجله سرگرمی، آیا تعداد مربیان خارجی با این خصوصیات اینقدر زیاد هست که برای بررسی رزومه شان جهت حضور در استقلال، نیاز باشد که مدیرعامل تا ساعت 4 صبح بیدار بماند و رزومه ها را مورد بررسی قرار دهد؟

استقلال و مربیان خارجی در صف انتظار

برای فتحی که تا 4 صبح بیدار می ماند تا مربی خارجی بیاورد ، استقلال و مربیان خارجی در صف انتظار

انتخاب جایگزین برای وینفرد شفر، پروسه ای نبود که با آمدن فرهاد مجیدی تمام شود. حالا استقلال است و درخواست هایی که برای حضور مربی خارجی در استقلال وجود دارد و مدیرعامل که هم می خواهد خواسته هواداران را فراهم کند و هم دستش برای تأمین این خواسته بسته است. نتیجه چه می شود؟ مصاحبه هایی که فتحی در باب بیدار ماندنش تا ساعت 4 صبح برای یافتن بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت استقلال دارد اما آیا فتحی جهت درستی را انتخاب کرده است؟ مطالعه رزومه مربیان خارجی تا 4 صبح و با مشاوره پیشکسوتان آب در هاون کوبیدن نیست؟

رفتن شفر، نشستن فرهاد مجیدی روی نیمکت و اصرار که از سوی برخی برای انتخاب یک سرمربی خارجی در استقلال وجود دارد، در نهایت به واکنش امیرحسین فتحی انجامیده است. وقتی مدیرعامل باشگاه استقلال در وصف تلاش شبانه روزی اش برای برآورده کردن خواسته عده ای از هواداران مبنی بر حضور سرمربی خارجی در استقلال می گوید: رایزنی برای جذب مربی خارجی را آغاز کرده ایم. شب گذشته هم این موضوع را پیگیری کردیم. تا 4 صبح در حال مشاوره و بررسی رزومه مربیان بودم. در این زمینه خیلی از پیشکسوتان هم بدون چشمداشت به ما گزینه معرفی می کنند. البته هنوز گزینه تعیین نداریم اما در کل تلاش می کنیم با مربی بعد قرارداد خوبی منعقد کنیم.

فتحی در این بخش از مصاحبه خود تأکید می کند که تا ساعت 4 صبح در حال رایزنی برای جذب مربی خارجی بوده است! و این سوال اساسی را به وجود می آورد که در حال حاضر مگر چند مربی خارجی مدنظر استقلال هست که هم قرارداد نداشته باشد، هم حاضر شود در استقلال فعالیت کند و مهم تر از همه اینکه باشگاه استقلال هم توانایی پرداخت مبلغ قراردادش را داشته باشد؟

آیا تعداد مربیان خارجی با این خصوصیات اینقدر زیاد هست که برای بررسی رزومه شان جهت حضور در استقلال، نیاز باشد که مدیرعامل تا ساعت 4 صبح بیدار بماند و رزومه ها را مورد بررسی قرار دهد؟ طوری که امکان این بررسی در طول روز و در ساعات اداری فراهم نباشد؟

مدیرعامل استقلال در این بخش از مصاحبه خود به نکته دیگری هم اشاره کرده که در بررسی های شبانه اش درباره گزینه های خارجی مدنظر باشگاه از مشاوره پیشکسوتان استقلال هم بهره می برد. حال آنکه به نظر می رسد مطالعه و بررسی رزومه مربیان احتمالی در طول روز و باحضور کسانی که بازار جهانی مربی را می شناسند، می تواند باشگاه استقلال را به نتایج بهتری برساند.

چرا که پیشکسوتان هرقدر قابل احترام اما اطلاعات کافی از بازار جهانی مربی ندارند و مشاوره های آن ها نمی تواند برای باشگاه استقلال در زمینه انتخاب سرمربی خارجی، چندان راهگشا باشند. ضمن اینکه با اطلاع از این موضوع چندان هم درست به نظر نمی رسد که پیشکسوتان را همچون عروسکی به بازی هایی وارد کرد که برای فرار از موقعیت های پرفشار به راه می افتند.

مطالعه رزومه مربیان خارجی تا ساعت 4 صبح ما را به یاد حرف هایی می اندازد که پیش از این باشگاه ها در ابتدای فصل مطرح می کردند که از چند مربی ایرانی برنامه گرفته اند. حالا دیگر بماند که کدام مربی ایرانی برنامه یک ساله دارد که به باشگاهی ارائه کند؟

امیرحسین فتحی البته نمونه های چنین فرافکنی هایی را زمان مذاکره با تیام و در ماجرای سوپرجام و شکایت به دادگاه حکمیت ورزش(CAS) هم داشت. وقتی در ابتدای ورودش به استقلال و روبرو شدن با نارضایتی هواداران به خاطر جدایی تیام، به تلاش شبانه روزی اش برای بازگرداندن این بازیکن تأکید می کرد. یا وقتی برای پس دریافت قهرمانی سوپرجام با اطمینان از رأی CAS می گفت.

فارغ از همه این صحبت ها اما بیایید کمی واقع بین باشیم. شرایط فعلی استقلال با توجه به آنچه فتحی پیش از این از شرایط مالی باشگاه می گفت، از نظر مالی با مسائل متعددی دست به گریبان بوده و هست. آیا در چنین شرایط مالی مذاکره با مربی خارجی قابل قبول برای این باشگاه امکان پذیر و به صرفه است؟ به خصوص که هنوز درباره نوع قطع همکاری این باشگاه با شفر و غرامتی که باشگاه استقلال باید بابت این قطع همکاری به شفر بپردازد، ابهاماتی وجود دارد.

2-1

rezaruigari.ir: مجله رویگری، مجله سینما و هنر هفتم

mfiroozi.ir: مجله فیروزی، مجله خبری تحلیلی

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22019

به "استقلال و مربیان خارجی در صف انتظار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و مربیان خارجی در صف انتظار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید