مکان های دیدنی ممنوعه!

به گزارش مجله سرگرمی، در این مطلب 10 مورد از مکان های فوق العاده دیدنی در سراسر جهان را مشاهده میکنید که مکان هایی بسیار خطرناک و ممنوعه هستند.

مکان های دیدنی ممنوعه!

مکان های دیدنی ولی ممنوعه

بسیاری از مردم به دنبال هیجان و ترس هستند. بنابراین شاید معرفی و شناسایی بعضی از دیدنی ترین و خطرناک ترین مکان های دنیا بتواند راهنمای خوبی باشد برای ارضای حس کنجکاوی این گونه گردشگران.

زمین پر از راه های نرفته و شگفت آوری است که منتظر کشف شدن هستند و شرط اول برای پیمودن این راه ها داشتن روحیهٔ ماجراجویانه است. مکان های بسیار خطرناک، حفاظت شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد.

مکان های دیدنی و خطرناک

مقبره بزرگ آیز

این مقبره در شهر اوجی تاچی ژاپن نهاده شده است. این مجموعه که از دو مقبره اصلی و 125 مقبره فرعی تشکیل شده به الهه اماترسوا-امیکانی پیشکش شده است. دسترسی به این مکان فقط برای کشیش اعظم و کشیش جز خاندان سلطنتی مجاز است.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

آرامگاه کین شی هانگ

آرامگاه اولین امپراتور چین، شی هانگ که سال 210 قبل از میلاد درگذشت، زیر یک تپه در مرکز چین مدفون است.از زمان کشف این مجموعه تا به امروز 2000 سرباز سفالین منحصربه فرد یافت شده است. کارشناسان بر این باورند که این تعداد تا 8000 هم قابل افزایش است.هرچند همین مقدار از ارتش کشف شده در معرض دید عموم قرارگرفته است اما بیم آن می رود که ارتش سفالین تا ابد کشف نشده باقی بماند.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

جزیره آتش فشانی هرد استرالیا

این جزیره آتش فشانی لم یزرع خارج از قلمرو استرالیا و در فاصله بین ماداگاسکار و قطب جنوب واقع شده است.953 کیلومترمربع از مساحت جزیره را کوهستان پوشانده. این رشته کوه آتش فشانی 836 متری از سال 2000 به بعد همیشه فعال بوده است. جدای آتش فشان و خطرات مربوط به آن آب وهوای این جزیره به شدت ضعیف است. به علاوه از هرد تا نزدیکترین خشکی 2 هفته (با قایق) فاصله است.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

جزیره سنتینل شمالی

این جزیره کوچک و جنگلی واقع در خلیج بنگال، به طور کامل با سواحل مرجانی احاطه شده به طوری که نزدیک شدن به آن با قایق سخت است.این جزیره متعلق به بومیانی موسوم به سنتینلسزها است این قبیله جز قبایلی است که با دنیای مدرن هیچ تماسی ندارد. سال 2008 دو ماهیگیر که در اثر انحراف جهت و تصادفی به این جزیره رسیدند توسط بومیان کشته شدند. هلی کوپتر ارزیابی که در جریان سیل و سونامی بزرگ هند در سال 2004 بر فراز این جزیره در حال پرواز بود از طرف بومیان منطقه مورد اصابت سنگ و تیرکمان نهاده شد.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

جزیره مارها برزیل

این جزیره محل زندگی یکی از گونه های کشنده مار به نام افعی طلایی است. زهر این مار گوشت تن را آب می نماید.بیش از 4000 افعی طلایی در این جزیره زندگی می نماید. به طوری که در هر 5 کیلومتر مربع، یک مار دیده می شود. دولت برزیل بازدید از این جزیره را برای عموم ممنوع نموده است جز سالی یک بار آن هم برای دانشمندانی که روی مارها مطالعه می نمایند.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

غار لاسکو فرانسه

شگفت انگیزترین مکانی که نمی توانید از آن دیدن کنید. این مجموعه از غارها که در شمال غربی فرانسه واقع شده اند حاوی نقاشی هایی از دوران پارینه سنگی هستند.نقش و نگارهای روی دیواره غار بیش از 17000 سال قدمت دارد و اکثراً از حیوانات بزرگ الجثه ای است که کاوش های فسیلی حضور آن ها در این مناطق را تائید نموده است، با این حال غار از سال 2008 به بعد به طور کامل به علت شیوع قارچ ها بسته شد. و فقط چند روز در ماه گروهی از محققان برای مطالعه نقاشی ها اجازه ورود به این منطقه را دارند.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

پوگیلا در ایتالیا

این جزیره کوچک بین ونیز و لیدو در شمال ایتالیا واقع شده است.این جزیره مکانی برای یک دژ نظامی، نقطه حمل ونقل، محل قرنطینه افراد مبتلا به طاعون خیارکی و در قرون اخیر تیمارستان بوده است.شایعات از سرگردان بودن روح قربانیان طاعون و دکترهای تیمارستان در این منطقه خبر می دهند. دولت ایتالیا دسترسی به این مکان را به مدت 99 سال ممنوع نموده است امید می رود که به زودی کسی دست به بازسازی جزیره بزند.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

آرشیو مخفی واتیکان ایتالیا

دیوارها و زمین های واتیکان رازهایی در دل خود دارند، از رازهای بزرگ دربار پاپ گرفته تا، اسناد تاریخی و ایالتی، دفتر حساب پاپ و دیگر اسناد دولتی که قدمت بعضی از آن ها به قرن هشتم بازمی شود.در بین این اسناد نامه میکل آنژ، نامه ملکه ماری قبل از اعدامش، نامه شاه هنری هشتم برای فسخ ازدواج و...دیده می شود. اجازه دسترسی محدود به این اسناد فقط به محققان مؤسسات برتر و آن هم طی فرآیندی سخت گیرانه اعطا می شود.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

منطقه 51 نوادا

یکی از مهم ترین مناطق ممنوعه پایگاه نیروی هوایی ادوارز امریکا است.تا مدت ها تصور می شد که این منطقه راز آمیز محلی برای آزمایش هواپیماها و سلاح های جنگی است درحالی که شایعات چیز دیگری می گویند:دولت امریکا در این منطقه بقایای فضاپیماها و سلاح های آدم فضایی ها که شایعه شده است در رازرول نیومکزیکو فرود آمده است، موردمطالعه و آزمایش قرار می دهد.دسترسی به این منطقه فقط برای افسران ارشد امکان پذیر است. مرز هوایی این منطقه هم جزو مناطق ممنوعه است.

مکان های دیدنی اما ممنوعه

بانک دنیای بذر

بانک دنیای بذر در فاصله 1287 کیلومتری از قطب شمال، منطقه ای زیرزمینی است که به اندازه 122 کیلومتر در کوهستان فرورفته است. این بانک سال 2008 به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون 840 هزار نمونه از 4 هزار گونه دانه موجود در سراسر دنیا را در خود ذخیره دارد.هدف از احداث این بانک تأمین نقطه اتکایی در برابر بحران های دنیای و منطقه ای است.

rezaruigari.ir: مجله رویگری، مجله سینما و هنر هفتم

mfiroozi.ir: مجله فیروزی، مجله خبری تحلیلی

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

منبع: نمناک
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81689

به "مکان های دیدنی ممنوعه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی ممنوعه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید